Kort om klubben

Halsen Idrettsforening er et breddeidrettslag fra Østre Halsen i Larvik. Klubben ble stiftet som Halsen Ballklubb 22. oktober 1933, og har i dag to store og aktive grupper, håndball og fotball.

Fotball var utgangspunktet for stiftelsen. I februar 1946 ble det opprettet egen håndballgruppe, og på generalforsamlingen i 1948 ble det vedtatt å endre navnet til Halsen Idrettsforening.

Foreningen holder til i Bergeskogen Idrettspark. Fotballgruppa har i dag to 11-er kunstgressbaner, treningsområde med naturgress, fotballbinge og triksepark. Håndballgruppa har sin storstue i Bergslihallen, som tidligere var hjemmebane for Larvik Håndballklubb. I tillegg har klubben egen bane for beach-håndball.

Med over 700 medlemmer er Halsen IF et av Vestfolds største idrettslag for håndball og fotball. De mest kjente fotballspillerne fra Halsen er tidligere landslagskeeper Tom R. Jacobsen, (Bryne, Vålerenga) og Marit Fiane Christensen (Røa og Norge). Av håndballspillere er  Kristine Moldestad (LHK og Norge) og André Lindboe (Elverum og Norge) to av de fremste.

Halsen IF har en målsetning om å gi alle som vil spille håndball/fotball et trenings- og kamptilbud som passer til den enkeltes ferdighets- og ambisjonsnivå. Det skal være gøy å drive idrett i Halsen, og klubben vet at riktige utfordringer i et trygt og godt miljø er én av det viktigste forutsetningene for trivsel og utvikling.

I tillegg til hall og baner består anlegget i Bergeskogen av et felles klubbhus med garderober, sosialrom, kjøkken og kiosk. Vi driver også et eget overnattingshus – Sportellet – med totalt 64 sengeplasser som leies ut til organisasjoner og lag hele året.